Cesta: Titulní stránka > ŽIVOT VE MĚSTĚ > Městská sportoviště
Město Kostelec nad Orlicí dlouhodobě usiluje o zavedení kvalitního systému nakládání s komunálním odpadem, který by zaručoval ekonomickou i ekologickou únosnost jeho dalšího využívání nebo odstraňování. Jelikož nemalý podíl z komunálního odpadu tvoří i využitelná složka biologicky rozložitelný odpad (dále jen „bioodpad“), zavádí město od července 2024 systém svozu této složky přímo z domácností.
Z tohoto důvodu město Kostelec nad Orlicí poskytlo zdarma občanům města nádoby pro sběr bioodpadu.
Získání nádoby na bioodpad je možné na základě předávacího protokolu o výpůjčce a následném darování. Tento předávací protokol bude uzavřen jen s předem řádně a včas přihlášeným občanem města (fyzickou osobou, mající trvalý pobyt v Kostelci nad Orlicí starší 18-ti let).
Přihlásit se o nádobu na bioodpad bylo možné do středy 31.07.2024. Pokud máte o přidělení nádoby nadále zájem kontaktujte nás na telefonu 724 178 480 nebo e-mailem mcernohorska@muko.cz.
Přihlásit se může jen fyzická osoba s trvalým pobytem v Kostelci nad Orlicí starší 18-ti let. Z každé adresy v Kostelci nad Orlicí definované částí města a číslem popisným/orientačním, kde bude nádoba používána, se může přihlásit jen jedna fyzická osoba, nejlépe vlastník či správce budovy. Přihlásit se je možné jen jednou. Pokud přihláška nebude řádně a celá vyplněna, bude považována za neplatnou. Je možné se přihlásit jen o jednu nádobu o objemu 240 l. U bytového domu je možnost se přihlásit o jeden kontejner o objemu 770 l nebo případně o nádobu 240 l.
Všechny nádoby jsou poskytovány zdarma. Doba výpůjčky je 5 let od data schválení závěrečného vyhodnocení projektu Státním fondem životního prostředí ČR. Poté se nádoby stávají vlastnictvím vypůjčitele. Nádoby musí být umístěny a používány na území města Kostelec nad Orlicí na adrese uvedené v přihlášce.
Nádoby byly vydávány v areálu Technických služeb na adrese Rudé armády 1458, 517 41 Kostelec nad Orlicí.
Nádoba byla vydána na základě předávacího protokolu o výpůjčce a následném darování nádoby mezi žadatelem a městem Kostelec nad Orlicí.
Nadobu bylo možné vydat pouze při osobní účasti osoby, která se o nádobu přihlásila na základě dokladu totožnosti (např. občanský průkaz).
Žadatel o přidělenou sběrnou nádobu si přepravu zajišťuje svépomocí. Město Kostelec nad Orlicí prozatím nádoby nerozváží, a to ani kontejnery k bytovým domům. Prosíme o respektování dopravních pravidel a pořadí příjezdu vozidel.
Svoz nádob bude probíhat od 1. 7. 2024 podle rozpisu svozů (svozového plánu) v čtrnáctidenní četnosti, v lichém týdnu a dnu, ve kterém se u vás v ulici provádí svoz směsného komunálního odpadu.
Pokud vám nevznikne nárok na nádobu nebo vám nádoba z jakéhokoliv důvodu nebude vydána, můžete se zapojit do třídění odpadů v domácnostech pořízením vlastních nádob. Našim cílem je minimalizovat produkci směsného komunálního odpadu při zajištění maximálního možného komfortu pro občany, a tím přispět k zachování udržitelné míry nákladů na jeho provoz.
Jedná se o projekt s názvem „Systém sběru v Kostelci nad Orlicí" (registrační číslo CZ.05.01.05/05/23_059/0003516). Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí 2021-2027.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu
Zobrazit vyhledávací formulář »
Sociální sítě