Kostelec nad Orlicí
Oficiální internetové stránky


Vyhledávání

 

Sociální sítě

  • Facebook
  • Youtube

titulní obrázek webu, zimní období

Cesta: Titulní stránka

 

Informace Českého telekomunikačního úřadu

informace
Informace Českého telekomunikačního úřadu pro občany, kteří přijímají televizi přes anténu.
 

 
 

Český telekomunikační úřad oznamuje, že v tomto regionu bude zahájeno uvádění do provozu základnových stanic nových mobilních sítí, což bude znamenat pro obyvatele zlepšení kvality a dostupnosti mobilních datových služeb. Nicméně uvedená skutečnost může za určitých nepříznivých podmínek způsobit zhoršení kvality příjmu televizního signálu přes anténu. Tato nepříjemná situace může být způsobena tím, že nové mobilní rádiové sítě využívají kmitočty, které dříve byly určeny k šíření televizního vysílání a nyní, po přechodu televizního vysílání na standard DVB-T2, jsou určeny pro nové mobilní sítě. Abychom mohli společně případné technické problémy, pokud se vyskytnou, co nejdříve vyřešit, seznamte se se zde uvedenými informacemi, abyste mohli i nadále nerušeně sledovat televizi přes anténu a zároveň také využívat nové mobilní služby.

V souladu s platnou legislativou (zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a změně některých souvisejících zákonů) je v tomto případě odstranění rušení Vašeho televizního příjmu povinen zajistit provozovatel základnové stanice mobilní sítě (mobilní operátor). Nejčastějším, a také nejefektivnějším řešením problému je technický zásah přímo na Vaší televizní anténě. K tomu, aby tak mobilní operátor musel učinit je nutné, aby Český telekomunikační úřad (dále „ČTÚ“) v dané věci rozhodl a tuto povinnost operátorovi uložil, tudíž se musí ČTÚ o Vašem problému včas dovědět. Aby celý proces proběhl co nejrychleji, doporučuje ČTÚ postupovat podle následujících zásad:

Rušení televizního příjmu přes anténu, se doporučuje co nejdříve oznámit Českému telekomunikačnímu úřadu. Při tomto oznámení je vhodné dodržet následující postup:

I. Před podáním oznámení o rušení příjmu na ČTÚ:

  • Ověřit si, zda televizní přijímač a jeho přijímací anténa nevykazuje známky závady - doporučeno je např. kontaktovat sousedy, zda mají obdobné problémy s příjmem televize a od kdy, ověřit alespoň vizuálně stav vlastní televizní antény a svodu apod.
  • Na interaktivní mapě si ověřit zadáním adresy místa, kde přijímáte televizní signál přes anténu, zda v okolí nebyla do zkušebního provozu spuštěna základnová stanice mobilní sítě.
  • Ověřit si, zda nezávisí rušení přijmu televize na používání vlastního mobilního telefonu, tj. zda mobilní telefon není v blízkosti televizního přijímače a není tak zdrojem rušení.

V případě, že problémy s rušením příjmu přetrvávají je doporučeno oznámit tuto skutečnost ČTÚ formou: „Oznámení o rušení televizního příjmu“.

II. Oznámení o rušení televizního příjmu na ČTÚ:

Aby rušení mohlo být odstraněno na náklady provozovatele mobilní sítě, je nezbytné, aby o tomto rozhodl ČTÚ. Proto je nutné vždy tuto skutečnost oznámit ČTÚ. Pro oznámení rušení máte možnost využít některého z následujících komunikačních kanálů:

  • Vyplnit elektronický formulář pro oznámení nekvalitního příjmu TV signálu a odeslat jej přímo z webové stránky. Formulář si můžete rovněž uložit jako soubor a zaslat jej e-mailem na adresu podatelna@ctu.cz nebo vytisknout, podepsat a odeslat poštou.
  • Telefonicky kontaktovat odborná pracoviště místně příslušných útvarů ČTÚ (Východočeská oblast, Velké náměstí 1, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 279 322), kde je možno rušení oznámit. K tomu je vhodné si připravit informace v rozsahu viz následující odstavec:
  • Odeslat volnou formou např. e-mailem na adresu: podatelna@ctu.cz nebo poštou na adresu: Český telekomunikační úřad, poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025

Oznámení nekvalitního příjmu TV signálu“ – přičemž toto oznámení by mělo obsahovat následující údaje:

  • Identifikace podatele: jméno a příjmení podatele - datum narození - adresu trvalého pobytu (adresa pro doručování), - IČO (pouze podnikatelé a právnické osoby), - kontaktní údaje (nejlépe telefon, případně e-mail).
  • Popis oznamovaného problému: adresa výskytu rušení (pokud je odlišná od adresy pro doručování), rušené programy (nebo kanály, vysílače, apod.), typ používané přijímací antény (individuální venkovní, event. použití zesilovače, pokojová, společná, TKR, atd.), stručný popis projevu rušení, začátek vzniku rušení, časový výskyt rušení - případná další sdělení.

Více informací naleznete v přiloženém informačním dopise níže.

 
 

Odkazy

 
Zodpovídá: Martin Rýdel
Vytvořeno / změněno: 12.12.2022 / 12.12.2022
 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Aktuality
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém